Anforderungen von Dorschpapa :
Thread zum Sammeln von Erfahrungen bei Reiseabsagen
Meine Erfahrungen in chronologischer Reihenfolge:
30.08.2019
Buchungsbestätigung von RV (Reiseveranstalter),
Ankunft:May 13 2020 Abreise:May 27 2020
04.09.2019
Anzahlung von NOK 9490 an RV überwiesen
24.04.2020
Von RV:
„Your booking is cancelled and attached you find an voucher with the amount of money you have paid. The voucher will be valid out 2021.“
04.05.2020
an RV:
„in der Anlage senden wir Ihren "Voucher" zu unserer Entlastung zurück..
Wir lehnen diesen ab und bestehen auf Rückvergütung der Anzahlung von
NOK 9490,00 .
Bitte überweisen Sie diesen Betrag bis zum 18.05.2020.“
05.05.2020
von RV Bestätigung
„The payment, NOK 9490, will be refunded.
Due to the Corona situation it can take time, hoping for your understanding.“
13.06.2020
an RV:
„Hello,
till now (after more than 5 weeks) after you confirmed the refund there is no balance /refund on our account.
Please check and transfer to our account/ credit card immedeatly.
Waiting for your confirmation“
15.06.2020
Von RV:
„Payment has not yet been refunded.
It takes time because of the Corona situation.“
16.06.2020
an RV
„Hi,
we are quiet a bit astonished that you need more than five weeks to get a simple money transfer done.
So we are wondering wether you are able to handle bookings in future.
Please refund the 9490 NOK till 01.07.2020.
yours sincerly“
ENDE DER MAILS mit RV
Meine Fragen:
- Soll ich noch länger warten?
- Hält mich der RV nur hin?
- Wie kann ich in Erfahrung bringen ob der RV überhaupt noch zahlen kann?
- etc.
norgische Grüße
Hans